Ana içeriğe atla

Touch

Yazıya başlamadan önce sanırım en zorlandığım an başlık bulmaktı ve toplum baskısı altında kalıp istediğim başlığı koyamadım sanırım. İlk koymak istediğim başlık "Bağ"dı fakat "Böyle saçma başlık mı olur" veya "Konuya bula bula bu başlığı mı buldun" denileceğinden korktuğum için ingilizce bir şey bulup daha havalı görünmek istedim. Sonra "Bağ"ın ingilizcesinin havalı versiyonlarını bulmaya çalıştım. Connection olsun efendime söyleyeyim bond olsun bunları kullanmak isterdim ama yine mahalle baskısında yenik düştüm. Bu sefer de "Ul*n(sansürledim) bütün yazı Türkçe, başlık neden ingilizce?!?!" ya da "Zaten bunun Türkçe'si var neden bu marjinal olma çabası?" derken sonunda başlığımı buldum : Touch (Hala İngilizce). Dünyada istemli ya da istemsiz kurulan bağlardan söz eden "Touch" dizisini olur da izlersiniz diye bunda karar kıldım. Artık konuya geçsek mi ne..

Çok kitap okuyan birisi değilim malesef. Ama az da okumuyorum şimdi onu da söylemem gerek. Kitap okurken özellikle dışarda okurken çok fazla dikkati dağıtan etken var ve bana göre bu etkeni aşmak için en uygun yöntem de müzik dinlemek. Bu kez ortaya çıkan sorun şarkının en sevdiğiniz yeri çıkınca ona eşlik etmek vs. vs. Bunun da çözümü yok mu ? Tabi ki var: Klasik Müzik. Ama farklı bir yöntemle yani BENİM YÖNTEMİMLE(EVET BEN BULDUM BEN). Peki bütün sorunları aşmak için kitap ile klasik müzik arasında bir bağ ya da bir connection olsaydı? Yani her kitaba özgü bir klasik müzik eseri olsa ve  kitabı okurken sadece o eseri dinlesek aralarında bağ oluşur muydu? Denedim evet oluşuyor. Ve çok da güzel oluyor. Hem klasik müzik genel kültürünü geliştiren hem de müziği en saçma yerde bile duysanız aklınıza kitap gelecek bu yöntem ile gerçekten bağ kuruluyor. Sıra geldi bağ kurduğum eserlere: ( Sadece aşağıdakiler kadar kitap okumadım, bağ kurduklarım bunlar :/ )

Not : Sizin de oluşan bağlarınızı duymak dileğiyle :)





1- 1984 - Four Seasons

Kitabın havasına uygun tek eser Vivaldi'den..

















2- Yüzyıllık Yalnızlık - Nocturnes











Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

En İyi Film Müzikleri

1-   La Vita é Bella     Film: Hayat Güzeldir (1997)     Beste: Nicola Piovani   Nicola Piovani'nin en önemli bestelerinden biri olup, filmin her güzel anında duyabileceğimiz bu şaheser, Oscar ödülü de kazandırmıştır. 2- Shape of My Heart     Film: Leon (1994)     Beste: Sting ve Dominic Miller     Şarkıcı: Sting   Filmin en vurucu anında karşımıza çıkan bir başka muhteşem eser.. İzleyenler bilir, hala bir kaç dakika önce olan olayın şokundayken şarkı öyle güzel bir anda girer ki, film bittikten sonra tekrar tekrar dinlememek mümkün değildir..   Ayrıca bestesi pek çok şarkıda kullanılmıştır. (Nas-It was written, Craig David-Rise And Fall vs.) 3- La Vie en Rose     Film: Wall-E (2008)     Beste: Louis Armstrong     Şarkı: Louis Armstrong  Şarkının orjinali Edith Piaf'a ait olmasına rağmen, Louis Armstrong'un sesinden dinlemek ayrı güzel.. 4- L'Accordeoniste     Film: Kaldırım Serçesi (2007)     Beste: Michel

Ben oğluma bir pan flüt alamayacak mıyım !

           Sıra geldi dinlediğimiz şarkılarda pek fazla karşılaşmadığımız ancak birbirinden değerli olan enstrümanlara. İyi dinlemeler efendim.  Not : İbrahim Tatlıses ile nostalji yapmak ve aşağıdaki enstrümanlar öncesi çocukluğumuza dönerek muhteşem flüt seslerini dinlemek isteyenler şuradan dinleyebilir. 1- Theremin- Matryomin          İlk olarak Theremin'den başlayalım. Bitirme projesi olarak yapmak isteyip de yapamadığım bu nadide enstrümanın mucidi, egosunu tatmin etmek amacıyla enstrümana soyadını veren Leon Theremin'dir. En önemli özelliği hiç bir şekilde theremine temas etmeden bir elinizle sesin şiddetini, bir elinizle frekansını ayarlamanızdır. İkinci en önemli özelliği de eğer satmak isterseniz "Sıfır düzeyinde ikinci el theremin" ilanını rahatlıkla verebilirsiniz. Korku filmlerindeki hayalet efektinin vazgeçilmezi olan bu enstrümanın örneğini buradan dinleyebilirsiniz.                        Theremin üzerinden çok ya

Who run the world?

Dearest WOMAN from the other planet, Preliminary note : If Voyager golden records reaches out to you, please listen to this song while reading! Since humans lived in this planet, more than couple million years - we divide time into years, and you know… million years is a lot-, unfortunately, we are still celebrating women’s day and demanding gender equality.. But let’s not discuss the situation on Earth now, but I want to share with you my personal story with women! I work for a multinational company for almost 3 years thanks to one WOMAN ; surprisingly enough, almost all my idol are WOMEN! Being energetic, thoughtful, devoted, brave, courteous, organized, and positive are just few of the traits I learned from the WOMEN in this company. Today my manager is a WOMAN and my team consists of WOMEN! See how lucky I am! And this year, I had an exceptional women’s day; I was given the chance to moderate women’s day sessions in two central units of our Market Area. Listening a